Calendar
- 0606.Maj.Czwartek
Koszty energii w firmie – konferencja o OZE w firmie
Koszty energii w firmie – nie przepłacaj, wykorzystaj możliwości, jakie daje stosowanie OZE. Dowiedz się, kiedy dzięki temu za energię zapłacisz mniej, a kiedy w ogóle nie będziesz za nią płacić.
Program konferencji
Dobre i złe praktyki w instalacjach fotowoltaicznych.
Prelegent – Sławomir Kostrz, właściciel firmy i współpracownik firmy Dotcable Ltd. z 25-letnim doświadczeniem zawodowym. W swojej karierze prowadził nadzór częściowy nad budową elektrowni fotowoltaicznej Benban Solar Park (1,6 Gwp). Odpowiadał także za wykonanie projektów instalacji fotowoltaicznych w Europie, Afryce oraz na Bliskim Wschodzie. Prowadził również szkolenia teoretyczne dla kadry technicznej biur projektowych i szkolenia praktyczne na budowach.
Nowe warunki techniczne w budynkach 2021.
Prelegent – Grzegorz Chrzanowski, Dyrektor techniczny NetCable – specjalista ds. odnawialnych źródeł energii z 33-letnim doświadczeniem zawodowym i certyfikatem audytora energetycznego wydanym przez Ministerstwo Infrastruktury. Jego doświadczenie zawodowe obejmuje projektowanie i wykonanie instalacji OZE, a także audyty energetyczne dla budownictwa.
Finansowanie i dofinansowania inwestycji w odnawialne źródła energii.
Prelegent – Ryszard Sobański, współwłaściciel firmy konsultingowej Doradztwo Ekonomiczno-Finansowe, Członek Grupy Roboczej przy Ministerstwie Gospodarki, Członek Rady Nadzorczej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, konsultant Banku Światowego przy tworzeniu inteligentnych specjalizacji Dolnego Śląska.
Właściwy dobór pompy ciepła jako gwarancja efektywnego źródła ciepła w budynkach.
Prelegent – Adam Minikowski, Menedżer Produktu ds. Odnawialnych Źródeł Energii w firmie NIBE z 15-letnim doświadczeniem w branży.
Konferencja będzie miała formułę online. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Rejestracja odbywa się pod linkiem https://app.evenea.pl/event/odnawialne-zrodla-energii-konferencja/. Uczestnicy konferencji będą mogli skorzystać z indywidualnych konsultacji z zakresu wykorzystania OZE w działalności gospodarczej.
Zoptymalizuj koszty energii w firmie dzięki wiedzy, którą uzyskasz od naszych prelegentów.
Organizatorzy: Netsolar oraz partnerzy – NIBE i Doradztwo Ekonomiczno-Finansowe.
Oprac. na podstawie materiałów firmy Netsolar.
Czytaj także: Fotowoltaika dla firm – jakie wsparcie w 2021 roku?
Ulga termomodernizacyjna i dofinansowanie z PCP - 1010.Maj.Poniedziałek
Zawarcie umowy o prowadzenie PPK w małej firmie
Zawarcie umowy o prowadzenie PPK w małej firmie nie różni się niczym od umów zawieranych przez największe podmioty na rynku. Poprzedza je wybór instytucji finansowej, która będzie Planami pracowników zarządzała oraz utworzenie PPK.
W kwietniu mikro i małe firmy zdecydowały o utworzeniu Pracowniczych Planów Kapitałowych. Nie musiały tego robić tylko wtedy, gdy wszyscy pracownicy złożyli deklarację rezygnacji z Planów. Rezygnacja, obligatoryjnie na piśmie, była niezbędna, ponieważ zgodnie z przepisami, każdy pracownik do Planów zapisywany jest automatycznie. Jeżeli choć jedna z osób zatrudnionych na umowę o pracę, cywilno-prawną bądź o pracę nakładczą, chciała w PPK pozostać, firma musiała PPK utworzyć. W praktyce oznacza to, że wraz z pracownikami wybrała instytucję finansową, która będzie nimi zarządzała. Teraz musi z tą instytucją podpisać umowę o zarządzanie PPK.
Kary za niespełnienie wymogów ustawy o PPK
Pracodawcy, którzy nie dochowają terminu przewidzianego w ustawie na zawarcie umowy o zarządzanie PPK, mogą zostać ukarani grzywną. Maksymalna wysokość takiej grzywny to 1,5% funduszu wynagrodzeń w danej firmie w roku obrotowym poprzedzającym popełnienie czynu zabronionego.
Grzywną od od 1 tys. do 1 mln zł ukarany może być także pracodawca, który nie dopełni obowiązku:
- zawarcia w imieniu i na rzecz osoby zatrudnionej umowy o prowadzenie PPK w przewidzianym terminie,
- dokonywania wpłat do PPK w przewidzianym przepisami terminie,
- zgłoszenia wymaganych ustawą danych lub zgłosi nieprawdziwe dane albo udzieli w tych sprawach nieprawdziwych wyjaśnień lub odmówi ich udzielenia,
- prowadzenia dokumentacji związanej z obliczaniem wpłat do PPK.
PPK tworzyć nie muszą firmy, które:
- zatrudniają mniej niż 10 osób, jeżeli wszyscy pracownicy złożą deklarację rezygnacji z uczestnictwa w PPK;
- prowadzą pracownicze programy emerytalne (PPE), w których uczestniczy co najmniej 25% zatrudnionych a składka minimalna to 3,5% wynagrodzenia pracownika.
Więcej informacji w tekście: Pracownicze Plany Kapitałowe w małej firmie
oraz na stronie: mojeppk.pl
- 1111.Maj.Wtorek
Pompy ciepła Mitsubishi - szkolenie dla instalatorów
Pompy ciepła Mitsubishi typu powietrze-woda będą tematem dwudniowego szkolenia autoryzacyjnego, które organizuje producent. Każdy uczestnik, który po szkoleniu pomyślnie wypełni test sprawdzający, otrzyma certyfikat autoryzowanego instalatora tych urządzeń.
Szkolenie odbędzie się w formule on-line. Każdy uczestnik otrzyma niezbędne materiały: katalog techniczny i dokumentację urządzeń.
Szkolenie realizowane będzie w czasie rzeczywistym, dzięki temu uczestnicy będą mogli komunikować się z prowadzącymi. A będą to:
- mgr inż. Robert Gozdalik, Dyrektor Działu Klimatyzacji, Product Manager MHI;
- mgr inż. Sebastian Smolarek, Dyrektor Techniczny, Product Manager MHI.
Pompy ciepła Mitsubishi typu powietrze-woda – program
- wymagania techniczne dla pomp ciepła 2021,
- zapotrzebowanie budynków na moc grzewczą,
- dobór pomp ciepła, punkt biwalentny,
- zakres produktów (Split i All in One),
- przykłady realizacji (kaskada, ogrzewanie basenu, współpraca z instalacją solarną),
- czynniki chłodnicze dla pomp ciepła (R410A, R32, CO2),
- akcesoria i wyposażenie pomp ciepła,
- elementy instalacji z pompą ciepła
- montaż pomp ciepła (warunki montażowe, podłączenia elektryczne, hydrauliczne),
- pierwszy rozruch pompy ciepła,
- obsługa sterownika: konfigurator + ustawienia,
- oprogramowanie (w tym zarządzanie pompą ciepła ON-LINE),
- praktyczne wskazówki zastosowania i montażu urządzeń,
- Autoryzowany Serwis Gwarancyjny MHI – wymagania Dystrybutora.
Powyższe szkolenie trwać będzie w godzinach od 9:00 do 13:30. Część pierwsza odbędzie się 11 maja, a Część druga 13 maja. Jego koszt to 330,00 zł netto.
Aby wziąć udział w spotkaniu wystarczy komputer, laptop bądź smartfon z przeglądarką Google Chrome, Windows Edge, Opera, Firefox albo Safari.Przez godzinę po szkoleniu uczestnicy będą mogli indywidualnie wyjaśniać swoje wątpliwości związane z tematem szkolenia. Odpowiedzi na ich pytania udzielać będą prowadzący, którzy w tym czasie będą pełnić dyżur telefoniczny.
Po zaliczeniu testów sprawdzających uczestnicy szkolenia otrzymają świadectwo ukończenia szkolenia/Certyfikat Autoryzacyjny. Mitsubishi wpisze ich także na swoją listę Instalatorów Autoryzowanych.
Rejestracja zgłoszeń odbywa się tutaj.
Regulamin szkolenia i instrukcja przystąpienia do spotkania dostępne są tutaj.
Czytaj także:
Jak wybrać dobrą powietrzną pompę ciepła?
Gruntowe pompy ciepła nawet 10,5 tys. zł taniej - 1212.Maj.Środa
Dekarz 21 - konferencja PSD
Dekarz 21 – dowiedz się, co to znaczy być dekarzem XXI wieku. Podczas konferencji uzyskasz odpowiedź na takie pytania, jak: Jakie kwalifikacje musisz posiadać, jak rozwijać swój wizerunek i jakim wymaganiom musisz sprostać?
Dekarz 21 to wydarzenie, które ma wskazać największe wyzwania, przed jakimi stają obecnie dekarze. Szybko rozwijające się nowoczesne technologie układania dachów to tylko jedno z nich i być może wcale nie najważniejsze. Współczesny dekarz musi bowiem rozwijać nie tylko swoje kompetencje zawodowe, ale i biznesowe. Polskie Stowarzyszenie Dekarzy (PSD) chce tym wyzwaniom sprostać, m.in. dzięki propagowaniu odpowiednich postaw wśród dekarzy za pośrednictwem takich wydarzeń, jak planowana konferencja.
Dekarz 21 odbędzie się w formule on-line w dniu 12 maja. Wydarzenie rozpocznie się o godzinie 11:00 i potrwa trzy godziny. Aby wszystko przebiegało sprawnie i nabrało atrakcyjnego formatu, PSD do współpracy przy przygotowaniu konferencji zaprosiło MTBiA BUDMA.
Organizatorzy konferencji przygotowują dwa panele problemowe: wyzwania dla dekarzy XXI wieku i rozwój młodych kadr. Do udziału w panelu pierwszym zapraszają przede wszystkim osoby zawodowo związane z branżą. Drugi panel przeznaczony jest dla uczniów ostatnich klas szkoły podstawowej, pracowników administracji placówek oświatowych oraz doradców zawodowych.
Tematyka konferencji Dekarz 21
Panel I:
- Nowoczesny biznes – narzędzia, kwalifikacje, wizerunek oraz marketing;
- Wymagania Techniczne 2021;
- Nowe wyzwania stawiane dekarzom w realizacji projektów XXI wieku;
- Rosnąca popularność fotowoltaiki i rozwiązań solarnych;
- Nowości produktowe oraz narzędzia usprawniające prace dekarskie.
Panel II:
- Możliwości i korzyści nauki zawodu Dekarz i Technik dekarstwa;
- Projekt Zawód Przyszłości Dekarz;
- Mistrzostwa Polski i Mistrzostwa Świata Młodych Dekarzy;
- Konkurs EuroSkills.
Udział w konferencji Dekarz 21 jest bezpłatny, swój akces można zgłosić tutaj.
Czytaj także: Dekarz – zawód coraz bardziej nowoczesny
- 1616.Maj.Niedziela
Nowe formularze ZUS dla zgłaszających pracowników
Nowe formularze ZUS pojawią się w dokumentach zgłoszeniowych do ubezpieczeń. W ZUS ZUA i ZUS ZZA należy wykazywać kod wykonywanego zawodu. Nowe formularz ZUS to efekt zmian w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych w zakresie danych przekazywanych w zgłoszeniu do ubezpieczeń.
Nowe formularze ZUS dotyczą obowiązku wykazywania w formularzach zgłoszeniowych informacji o wykonywanym przez ubezpieczonego zawodzie. Informacje te są ważne ze względów statystycznych. Dzięki nim ZUS i GUS będą mogły między innymi:
- oszacować, w których zawodach występuje największa zachorowalność;
- określić w jakich okresach zachorowalność ta jest największa;
- przeanalizować rozkład dochodów w poszczególnych zawodach oraz ich rozkład terytorialny.
Nowe formularze ZUS ZUA i ZUS ZZA
W formularzu ZUS ZUA – zgłoszenie do ubezpieczeń/zgłoszenie zmiany danych osoby ubezpieczonej – uaktywnione zostanie pole 01 „Kod wykonywanego zawodu” w bloku X.
W formularzu ZUS ZZA – zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego/zgłoszenie zmiany danych w bloku V pojawi się pole 02 – „Kod wykonywanego zawodu” oraz zmieni się opis bloku V na: Kod tytułu ubezpieczenia i kod wykonywanego zawodu.
Kod ten musi być zgodny z klasyfikacją zawodów. Znajduje się ona w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania.
Od 16 maja wymagania nowych formularzy znajdą swoje odzwierciedlenie w program Płatnik oraz aplikacji ePłatnik.