< 2022 >
Maj
NdPnWtŚrCzwPtSo
1234567
891011
  • 09:00 -14:30
    2022.05.11
    zmiany-w-podatku-pit-i-vat

    Zmiany w podatku PIT, które wprowadził Polski Ład i jego ostatnia nowelizacja oraz nadchodzące zmiany w podatku VAT będą tematem bezpłatnej konferencji organizowanej przez Portal FK.

    Wydarzenie skierowane jest do osób zajmujących się sprawami kadrowo-płacowymi w firmie. W większych przedsiębiorstwach są to księgowi i kadrowcy. W sektorze MSP zadania te spoczywają na właścicielach firm. Niezależnie od wielkości firmy, właściciele i kadra zarządzająca muszą na bieżąco śledzić zmiany w podatku PIT i VAT. Zasady rozliczania się z fiskusem mają bowiem kolosalne znaczenie dla stanu finansów prowadzonej działalności gospodarczej.

    W tym roku osoby prowadzące działalność gospodarczą nie mają łatwego życia. Zanim Polski Ład wszedł w życie, był kilka razy był nowelizowany. Od lipca obowiązywać będzie najnowsza nowela przepisów podatkowych – obniżka podatku PIT do 12% w pierwszym progu podatkowym. Do tego dochodzą nowe zasady wysyłania faktur w Krajowym Systemie e-faktur. A za chwilę będziemy mieć pakiet SLIM VAT 3. Jak się w tym wszystkim połapać? Sprawne poruszanie się w gąszczu nowych przepisów ma ułatwić XXIII Ogólnopolskie Forum Podatki, płace i rachunkowość w praktyce. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Wystarczy się zarejestrować na stronie organizatora wydarzenia.

    Zmiany w podatku PIT i VAT – program konferencji

    Zapraszamy na forum, podczas którego eksperci w praktyczny sposób przedstawią Państwu najważniejsze w ostatnim czasie zmiany i przygotują też na wejście nowych przepisów.

    9.00 – 9.15: Powitanie gości oraz podsumowanie 20 lat działalności Portalu FK.

    9.15-10.15: Rewolucyjne zmiany podatkowe od 1 lipca 2022 r. , w tym m.in. praktyczne skutki nowych przepisów, których ilustracją będą konkretne wyliczenia i przykłady.

    10.15-10.30: Przerwa.

    10.30 – 11.15: SLIM VAT – Kolejna odsłona uproszczeń w podatku od towarów i usług. Ekspert wyjaśni m.in.:

    • jak zmieni się limit sprzedaży dla małych podatników VAT,
    • jakie zmiany wprowadzi pakiet SLIM VAT 3 w fakturach zaliczkowych
    • co się zmieni w zakresie korekty rocznej VAT.

    11.15-11.30: Przerwa.

    11.30-12.15: Zatwierdzanie sprawozdań 2021. Termin na zatwierdzenie sprawozdania finansowego upływa wraz z końcem czerwca. W tym roku ten termin został przesunięty. Warto jednak już dziś dobrze się przygotować, aby bez problemu wypełnić wszystkie obowiązki związane z zatwierdzaniem sprawozdań.

    12.15-12.30: Przerwa.

    12.30 – 13.00: Rozliczanie leasingu w praktyce. Prowadzący ten moduł zaprezentuje m.in.:

    • prawidłowe ewidencjonowanie zdarzeń gospodarczych w zależności od rodzaju leasingu,
    • bezbłędną kwalifikację leasingu na gruncie ustaw o podatku dochodowym,
    • rozliczanie leasingu w świetle ustawy o VAT.

    13.00-13.15: Przerwa.

    13.15- 13.45: Amortyzacja podatkowa i bilansowa. Ostatnie zmiany i praktyczne wskazówki.

    13.45 – 14.00: Przerwa.

    14.00-14.30: KSEF – jak przygotować się na e-faktury. Od początku 2022 roku obowiązują zmiany w VAT, które wprowadziły przepisy dotyczące faktur ustrukturyzowanych. Są one wystawiane za pomocą Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Od 2023 roku faktury z KSeF mają być obowiązkowe. Prowadzący moduł wyjaśnią m.in.:

    • co trzeba zrobić, aby korzystać z KSeF
    • jakie są korzyści i potencjalne problemy związane z nowym systemem do wystawiania faktur.

     

    Prelegenci

    Oskar Sobolewski – ekspert Instytutu Emerytalnego, założyciel i prowadzący kanał @Debata_Emerytalna na Instagramie, prawnik w Kancelarii Wojewódka i Wspólnicy.

    Mirosław Siwiński – doradca podatkowy, radca prawny, partner w Advicero Tax Nexia.

    dr Katarzyna Trzpioła – adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, wieloletni trener i wykładowca zajmujący się polskim i międzynarodowym prawem bilansowym, podatkami w rachunkowości.

    dr Antoni Kolek – Prezes Zarządu Instytutu Emerytalnego Sp. z o.o. Of counsel w Kancelarii Wojewódka i Wspólnicy Sp.k. Doktor nauk społecznych. Pracownik naukowy realizujący działalność dydaktyczną.

    Patrycja Kubiesa – doradca podatkowy, autorka licznych komentarzy podatkowych, szkoleniowiec.

    Barbara Dąbrowska – dyrektor w firmie konsultingowej, wykładowca w Wyższej Szkole Bankowej.

    Oprac. na podstawie materiałów Portalu FK

     

12
  • 09:00 -11:00
    2022.05.12
    palniki-gazowe-riello

    Palniki gazowe i dwupaliwowe średniej i dużej mocy – przegląd produktów oraz ich zgodność z normami i dyrektywami UE. Szkolenie na ten temat organizuje on-line firma RUG Riello Urządzenia Grzewcze SA.

    Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z palnikami gazowymi i dwupaliwowymi, które oferuje firma RUG Riello. Prowadzący omówią także zgodność przedstawianych urządzeń z normami i dyrektywami UE. Przedstawią ponadto rozwiązania konfiguracyjne i techniczne marki Riello.

    Za udział w szkoleniu Palniki gazowe i dwupaliwowe średniej i dużej mocy oraz wypełnienie ankiety poszkoleniowej uczestnik spotkania otrzyma upominek – kubek termiczny. Otrzymać można go tylko raz!

    Więcej informacji na www.riello.com/poland

    Szkolenie ma formułę on-line, firma Riello przyjęła takie rozwiązanie ze względu na wygodę klientów. Spotkanie jest elementem Programu Szkoleniowego Riello. Firma opracowała go, mając na uwadze zarówno potrzeby szkoleniowe swoich klientów, jak i niezbędną wymianę wiedzy oraz potrzebne wsparcie techniczne. Szkolenia organizowane w ramach Programu odbywają się z częstotliwością, która pozwala na bieżąco dostarczać aktualnej wiedzy o produktach, które oferuje RUG Riello.

    Czytaj także:
    Zbliża się czas wymiany starych kotłów węglowych
    Projektowanie podłogówki z KAN-SET 7.3
    ENERGETICS 2022

1314
15161718
  • 10:00 -16:30
    2022.05.18-2022.05.19
    pv-w-swietle-nowych-przepisow

    PV w świetle nowych przepisów dotyczących wsparcia dla inwestorów będzie tematem Sympozjum, które w Uniejowie organizuje Bruk-Bet PV. Tematem debaty będą także możliwości rozszerzenia usług firmy o sprzedaż i montaż magazynów energii, pomp ciepła, ładowarki do samochodów elektrycznych. Nie zabraknie również porad z zakresu sprzedaży i wsparcia dla firm.

    PV w świetle nowych przepisów

    Funkcjonowanie branży w nowej rzeczywistości prawnej będzie tematem wiodącym Sympozujum. Omawiając nowe przepisy, prelegenci uwzględnią także obecną sytuację geopolityczną. Wśród prowadzących wykłady pojawią się znani eksperci renomowanych organizacji i stowarzyszeń, a także praktycy ściśle związani z konkretną marką produktową. Pierwszego dnia głos zabiorą:

    • Maciej Sołtysik z Instytutu Projektów i Analiz, który omówi obecne wyzwania i zagrożenia związane z sytuacją geopolityczną;
    • Bogusław Szymański ze Stowarzyszenia Branży Fotowoltaicznej Polska PV (SBF), który przedstawi fakty na temat opłacalności fotowoltaiki w nowym systemie rozliczeń;
    • Zsuzsanna Iwanicka z Banku Ochrony Środowiska S.A., która wskaże sposoby finansowania projektów fotowoltaicznych oraz magazynów energii;
    • praktycy z Bruk-Bet Energia oraz Huawei, którzy poruszą temat spółek obrotu energią i inwestycji w farmy fotowoltaiczne.

     

    Drugi dzień Sympozjum organizatorzy przeznaczyli na omówienie sytuacji w sektorach OZE, które obecnie zyskują na znaczeniu. W panelu dyskusyjnym udział wezmą:

    • Paweł Lachman z Polskiej Organizacji Rozwoju Technologii Pomp Ciepła (PORT PC) oraz Tobiasz Turoń – przedstawiciel marki alpha innotec;
    • Krzysztof Burda – prezes Polskiej Izby Rozwoju Elektromobilności. W zakresie EV oraz wsparcia dla firm i klientów indywidualnych wypowie się , współautor ostatniego Raportu branżowego „Elektromobilność w Polsce: Inwestycje, Trendy, Zatrudnienie”.

     

    Sympozjum towarzyszyć będzie Salon Produktowy. Podczas mini-targów będzie można porozmawiać ze specjalistami i zapoznać się z urządzeniami oraz rozwiązaniami dla OZE i HVAC – moduły fotowoltaiczne, falowniki, zabezpieczenia, przewody, konstrukcje, ładowarki EV, banki energii, kotły elektryczne, pompy ciepła. Na miejscu pojawią się reprezentanci takich marek, jak Fronius, Huawei, alpha innotec, Elterm, ETI czy Helukabel.

    Czytaj także:
    Dofinansowanie OZE w firmach w 2022 r.
    Instalacja fotowoltaiczna w firmie – jak ją ubezpieczyć?

192021
22232425262728
2930
  • 00:00 -17:00
    2022.05.30
    fundusze-europejskie dla firm-fe-fundusze-na-rozwoj-firmy-dotacje-na-zalozenie-dzialalnosci-budownictwo -zrownowazone

    Budownictwo zrównoważone, zwiększone walory estetyczne i przeciwdziałanie wyłączeniu społecznemu. Takie są warunki ubiegania się o dofinansowanie UE  konkursu Wsparcie Inicjatyw Lokalnych Nowego Europejskiego Bauhausu. Zainteresowani mają czas do 30 maja do godziny 14:00 CEST.

    Z dofinansowanie na projekty spełniające warunki konkursu skorzystać mogą małe i średnie JST poniżej 100 tys. mieszkańców.

    Budownictwo zrównoważone i nie tylko – jak się ubiegać o wsparcie?

    Wnioskodawcy powinni złożyć elektroniczny formularz zgłoszeniowy (w języku angielskim) wraz z dokumentami potwierdzającymi.

    Strona naboru

    Formularz zgłoszeniowy

    Termin składania zgłoszeń mija 30 maja 2022 r. o godz. 17:00 czasu środkowoeuropejskiego.

    W przypadku jakichkolwiek pytań należy kontaktować się z Sebastianem Gojdziem, koordynatorem NEB na Polskę. E-mail: [email protected].

    20 projektów ukierunkowanych na konkretny obszar z całej UE otrzyma wsparcie rzeczowe w postaci współpracy z grupami ekspertów interdyscyplinarnych, które ułatwi wykorzystanie inicjatywy Nowego Europejskiego Bauhausu i usprawni jej realizację.

    Na co?

    Wybrane zostaną inspirujące projekty, które promują trzy uzupełniające się wartości Nowego Europejskiego Bauhausu: Zrównoważony rozwój, estetyka i włączenie społeczne:

    • zrównoważony rozwój – wspieranie celów klimatycznych, obiegu zamkniętego, zerowego poziomu emisji zanieczyszczeń i różnorodności biologicznej
    • estetyka – poprawa jakości doświadczenia i stylu wykraczających poza funkcjonalność
    • włączenie społeczne – promowanie wartości różnorodności, dostępności i przystępności cenowej

    Organizatorzy dążą w szczególności do promowania projektów, które prowadzą lokalne władze publiczne. Takich, które przyczyniają się do realizacji Nowego Europejskiego Bauhausu w następujących obszarach działania:

    1. Renowacja istniejących budynków i przestrzeni publicznych w duchu obiegu zamkniętego i neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla.
    2. Zachowanie i przekształcanie dziedzictwa kulturowego.
    3. Dostosowanie i przekształcenie budynków pod kątem przystępnych cenowo rozwiązań mieszkaniowych.
    4. Rewitalizacja obszarów miejskich lub wiejskich.
31    

Promocja

Nowość

Artykuły

< 2022 >
Maj
NdPnWtŚrCzwPtSo
1234567
891011
  • 09:00 -14:30
    2022.05.11
    zmiany-w-podatku-pit-i-vat

    Zmiany w podatku PIT, które wprowadził Polski Ład i jego ostatnia nowelizacja oraz nadchodzące zmiany w podatku VAT będą tematem bezpłatnej konferencji organizowanej przez Portal FK.

    Wydarzenie skierowane jest do osób zajmujących się sprawami kadrowo-płacowymi w firmie. W większych przedsiębiorstwach są to księgowi i kadrowcy. W sektorze MSP zadania te spoczywają na właścicielach firm. Niezależnie od wielkości firmy, właściciele i kadra zarządzająca muszą na bieżąco śledzić zmiany w podatku PIT i VAT. Zasady rozliczania się z fiskusem mają bowiem kolosalne znaczenie dla stanu finansów prowadzonej działalności gospodarczej.

    W tym roku osoby prowadzące działalność gospodarczą nie mają łatwego życia. Zanim Polski Ład wszedł w życie, był kilka razy był nowelizowany. Od lipca obowiązywać będzie najnowsza nowela przepisów podatkowych – obniżka podatku PIT do 12% w pierwszym progu podatkowym. Do tego dochodzą nowe zasady wysyłania faktur w Krajowym Systemie e-faktur. A za chwilę będziemy mieć pakiet SLIM VAT 3. Jak się w tym wszystkim połapać? Sprawne poruszanie się w gąszczu nowych przepisów ma ułatwić XXIII Ogólnopolskie Forum Podatki, płace i rachunkowość w praktyce. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Wystarczy się zarejestrować na stronie organizatora wydarzenia.

    Zmiany w podatku PIT i VAT – program konferencji

    Zapraszamy na forum, podczas którego eksperci w praktyczny sposób przedstawią Państwu najważniejsze w ostatnim czasie zmiany i przygotują też na wejście nowych przepisów.

    9.00 – 9.15: Powitanie gości oraz podsumowanie 20 lat działalności Portalu FK.

    9.15-10.15: Rewolucyjne zmiany podatkowe od 1 lipca 2022 r. , w tym m.in. praktyczne skutki nowych przepisów, których ilustracją będą konkretne wyliczenia i przykłady.

    10.15-10.30: Przerwa.

    10.30 – 11.15: SLIM VAT – Kolejna odsłona uproszczeń w podatku od towarów i usług. Ekspert wyjaśni m.in.:

    • jak zmieni się limit sprzedaży dla małych podatników VAT,
    • jakie zmiany wprowadzi pakiet SLIM VAT 3 w fakturach zaliczkowych
    • co się zmieni w zakresie korekty rocznej VAT.

    11.15-11.30: Przerwa.

    11.30-12.15: Zatwierdzanie sprawozdań 2021. Termin na zatwierdzenie sprawozdania finansowego upływa wraz z końcem czerwca. W tym roku ten termin został przesunięty. Warto jednak już dziś dobrze się przygotować, aby bez problemu wypełnić wszystkie obowiązki związane z zatwierdzaniem sprawozdań.

    12.15-12.30: Przerwa.

    12.30 – 13.00: Rozliczanie leasingu w praktyce. Prowadzący ten moduł zaprezentuje m.in.:

    • prawidłowe ewidencjonowanie zdarzeń gospodarczych w zależności od rodzaju leasingu,
    • bezbłędną kwalifikację leasingu na gruncie ustaw o podatku dochodowym,
    • rozliczanie leasingu w świetle ustawy o VAT.

    13.00-13.15: Przerwa.

    13.15- 13.45: Amortyzacja podatkowa i bilansowa. Ostatnie zmiany i praktyczne wskazówki.

    13.45 – 14.00: Przerwa.

    14.00-14.30: KSEF – jak przygotować się na e-faktury. Od początku 2022 roku obowiązują zmiany w VAT, które wprowadziły przepisy dotyczące faktur ustrukturyzowanych. Są one wystawiane za pomocą Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Od 2023 roku faktury z KSeF mają być obowiązkowe. Prowadzący moduł wyjaśnią m.in.:

    • co trzeba zrobić, aby korzystać z KSeF
    • jakie są korzyści i potencjalne problemy związane z nowym systemem do wystawiania faktur.

     

    Prelegenci

    Oskar Sobolewski – ekspert Instytutu Emerytalnego, założyciel i prowadzący kanał @Debata_Emerytalna na Instagramie, prawnik w Kancelarii Wojewódka i Wspólnicy.

    Mirosław Siwiński – doradca podatkowy, radca prawny, partner w Advicero Tax Nexia.

    dr Katarzyna Trzpioła – adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, wieloletni trener i wykładowca zajmujący się polskim i międzynarodowym prawem bilansowym, podatkami w rachunkowości.

    dr Antoni Kolek – Prezes Zarządu Instytutu Emerytalnego Sp. z o.o. Of counsel w Kancelarii Wojewódka i Wspólnicy Sp.k. Doktor nauk społecznych. Pracownik naukowy realizujący działalność dydaktyczną.

    Patrycja Kubiesa – doradca podatkowy, autorka licznych komentarzy podatkowych, szkoleniowiec.

    Barbara Dąbrowska – dyrektor w firmie konsultingowej, wykładowca w Wyższej Szkole Bankowej.

    Oprac. na podstawie materiałów Portalu FK

     

12
  • 09:00 -11:00
    2022.05.12
    palniki-gazowe-riello

    Palniki gazowe i dwupaliwowe średniej i dużej mocy – przegląd produktów oraz ich zgodność z normami i dyrektywami UE. Szkolenie na ten temat organizuje on-line firma RUG Riello Urządzenia Grzewcze SA.

    Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z palnikami gazowymi i dwupaliwowymi, które oferuje firma RUG Riello. Prowadzący omówią także zgodność przedstawianych urządzeń z normami i dyrektywami UE. Przedstawią ponadto rozwiązania konfiguracyjne i techniczne marki Riello.

    Za udział w szkoleniu Palniki gazowe i dwupaliwowe średniej i dużej mocy oraz wypełnienie ankiety poszkoleniowej uczestnik spotkania otrzyma upominek – kubek termiczny. Otrzymać można go tylko raz!

    Więcej informacji na www.riello.com/poland

    Szkolenie ma formułę on-line, firma Riello przyjęła takie rozwiązanie ze względu na wygodę klientów. Spotkanie jest elementem Programu Szkoleniowego Riello. Firma opracowała go, mając na uwadze zarówno potrzeby szkoleniowe swoich klientów, jak i niezbędną wymianę wiedzy oraz potrzebne wsparcie techniczne. Szkolenia organizowane w ramach Programu odbywają się z częstotliwością, która pozwala na bieżąco dostarczać aktualnej wiedzy o produktach, które oferuje RUG Riello.

    Czytaj także:
    Zbliża się czas wymiany starych kotłów węglowych
    Projektowanie podłogówki z KAN-SET 7.3
    ENERGETICS 2022

1314
15161718
  • 10:00 -16:30
    2022.05.18-2022.05.19
    pv-w-swietle-nowych-przepisow

    PV w świetle nowych przepisów dotyczących wsparcia dla inwestorów będzie tematem Sympozjum, które w Uniejowie organizuje Bruk-Bet PV. Tematem debaty będą także możliwości rozszerzenia usług firmy o sprzedaż i montaż magazynów energii, pomp ciepła, ładowarki do samochodów elektrycznych. Nie zabraknie również porad z zakresu sprzedaży i wsparcia dla firm.

    PV w świetle nowych przepisów

    Funkcjonowanie branży w nowej rzeczywistości prawnej będzie tematem wiodącym Sympozujum. Omawiając nowe przepisy, prelegenci uwzględnią także obecną sytuację geopolityczną. Wśród prowadzących wykłady pojawią się znani eksperci renomowanych organizacji i stowarzyszeń, a także praktycy ściśle związani z konkretną marką produktową. Pierwszego dnia głos zabiorą:

    • Maciej Sołtysik z Instytutu Projektów i Analiz, który omówi obecne wyzwania i zagrożenia związane z sytuacją geopolityczną;
    • Bogusław Szymański ze Stowarzyszenia Branży Fotowoltaicznej Polska PV (SBF), który przedstawi fakty na temat opłacalności fotowoltaiki w nowym systemie rozliczeń;
    • Zsuzsanna Iwanicka z Banku Ochrony Środowiska S.A., która wskaże sposoby finansowania projektów fotowoltaicznych oraz magazynów energii;
    • praktycy z Bruk-Bet Energia oraz Huawei, którzy poruszą temat spółek obrotu energią i inwestycji w farmy fotowoltaiczne.

     

    Drugi dzień Sympozjum organizatorzy przeznaczyli na omówienie sytuacji w sektorach OZE, które obecnie zyskują na znaczeniu. W panelu dyskusyjnym udział wezmą:

    • Paweł Lachman z Polskiej Organizacji Rozwoju Technologii Pomp Ciepła (PORT PC) oraz Tobiasz Turoń – przedstawiciel marki alpha innotec;
    • Krzysztof Burda – prezes Polskiej Izby Rozwoju Elektromobilności. W zakresie EV oraz wsparcia dla firm i klientów indywidualnych wypowie się , współautor ostatniego Raportu branżowego „Elektromobilność w Polsce: Inwestycje, Trendy, Zatrudnienie”.

     

    Sympozjum towarzyszyć będzie Salon Produktowy. Podczas mini-targów będzie można porozmawiać ze specjalistami i zapoznać się z urządzeniami oraz rozwiązaniami dla OZE i HVAC – moduły fotowoltaiczne, falowniki, zabezpieczenia, przewody, konstrukcje, ładowarki EV, banki energii, kotły elektryczne, pompy ciepła. Na miejscu pojawią się reprezentanci takich marek, jak Fronius, Huawei, alpha innotec, Elterm, ETI czy Helukabel.

    Czytaj także:
    Dofinansowanie OZE w firmach w 2022 r.
    Instalacja fotowoltaiczna w firmie – jak ją ubezpieczyć?

192021
22232425262728
2930
  • 00:00 -17:00
    2022.05.30
    fundusze-europejskie dla firm-fe-fundusze-na-rozwoj-firmy-dotacje-na-zalozenie-dzialalnosci-budownictwo -zrownowazone

    Budownictwo zrównoważone, zwiększone walory estetyczne i przeciwdziałanie wyłączeniu społecznemu. Takie są warunki ubiegania się o dofinansowanie UE  konkursu Wsparcie Inicjatyw Lokalnych Nowego Europejskiego Bauhausu. Zainteresowani mają czas do 30 maja do godziny 14:00 CEST.

    Z dofinansowanie na projekty spełniające warunki konkursu skorzystać mogą małe i średnie JST poniżej 100 tys. mieszkańców.

    Budownictwo zrównoważone i nie tylko – jak się ubiegać o wsparcie?

    Wnioskodawcy powinni złożyć elektroniczny formularz zgłoszeniowy (w języku angielskim) wraz z dokumentami potwierdzającymi.

    Strona naboru

    Formularz zgłoszeniowy

    Termin składania zgłoszeń mija 30 maja 2022 r. o godz. 17:00 czasu środkowoeuropejskiego.

    W przypadku jakichkolwiek pytań należy kontaktować się z Sebastianem Gojdziem, koordynatorem NEB na Polskę. E-mail: [email protected].

    20 projektów ukierunkowanych na konkretny obszar z całej UE otrzyma wsparcie rzeczowe w postaci współpracy z grupami ekspertów interdyscyplinarnych, które ułatwi wykorzystanie inicjatywy Nowego Europejskiego Bauhausu i usprawni jej realizację.

    Na co?

    Wybrane zostaną inspirujące projekty, które promują trzy uzupełniające się wartości Nowego Europejskiego Bauhausu: Zrównoważony rozwój, estetyka i włączenie społeczne:

    • zrównoważony rozwój – wspieranie celów klimatycznych, obiegu zamkniętego, zerowego poziomu emisji zanieczyszczeń i różnorodności biologicznej
    • estetyka – poprawa jakości doświadczenia i stylu wykraczających poza funkcjonalność
    • włączenie społeczne – promowanie wartości różnorodności, dostępności i przystępności cenowej

    Organizatorzy dążą w szczególności do promowania projektów, które prowadzą lokalne władze publiczne. Takich, które przyczyniają się do realizacji Nowego Europejskiego Bauhausu w następujących obszarach działania:

    1. Renowacja istniejących budynków i przestrzeni publicznych w duchu obiegu zamkniętego i neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla.
    2. Zachowanie i przekształcanie dziedzictwa kulturowego.
    3. Dostosowanie i przekształcenie budynków pod kątem przystępnych cenowo rozwiązań mieszkaniowych.
    4. Rewitalizacja obszarów miejskich lub wiejskich.
31