< 2020 >
Październik
NdPnWtŚrCzwPtSo
    1
  • Cały dzień
    2020.10.01
    JPK_VAT-z-deklaracja

    Od 1 października 2020 r. wszyscy podatnicy złożą nowy JPK_VAT. Nie będzie zakładanej wcześniej możliwości dobrowolnego stosowania nowych przepisów. Nowy plik JPK_VAT obejmie część deklaracyjną i ewidencyjną.

    Zmieniony plik będą składać wszyscy podatnicy zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni. Termin wejścia w życie nowego JPK_VAT na październik przesunęła tarcza 4.0. 

    Nowe zasady

    Nowy plik JPK_VAT zbudowany jest z części ewidencyjnej i deklaracyjnej. Jego stosowanie dotyczy rozliczeń VAT dokonywanych obecnie w deklaracji VAT-7 i VAT-7K.

    Podatnik, który zadeklarował miesięczną formę rozliczenia podatku VAT, od 1 października br. musi ewidencje VAT w formie nowego pliku przesłać za każdy miesiąc za pomocą kodu systemowego JPK_V7M.

    Podatnik rozliczający się kwartalnie używa kodu systemowy JPK_V7K. Za pierwsze dwa miesiące kwartału wysyła nowy JPK_VAT po każdym miesiącu, wypełniając tylko część ewidencyjną. Po trzecim miesiącu kwartału wysyła część ewidencyjną tylko za trzeci miesiąc kwartału, łącznie z wypełnioną częścią deklaracyjną sumującą wszystkie trzy miesiące.

    Nowy JPK_VAT podatnicy podpisują i wysyłają na zasadach stosowanych obecnie przy plikach JPK_VAT, czyli poprzez:

    • podpis kwalifikowany,
    • profil zaufany i dane autoryzujące.

     

    Korygowanie nowego JPK_VAT

    Korygowanie nowego JPK_VAT będzie możliwe tylko według nowej struktury JPK_VAT. Korekty deklaracji dotyczące okresów sprzed wejścia w życie nowej struktury należy dokonywać na starych zasadach.

    Korygowanie nowego pliku JPK _VAT tylko w części ewidencyjnej nie będzie wywoływało skutków przesunięcia terminu zwrotu podatku VAT.

    Inne uproszczenia

    Od 1 października podatnik nie ma obowiązku składania załącznika VAT-ZD. Obecnie wymaga się go do deklaracji VAT-7/VAT-7K przy korzystaniu z ulgi na złe długi (art. 89a ustawy o VAT).

    Uproszczeniu ulegają rozliczenia z tytułu importu towarów (art. 33a ustawy o VAT). Nowel znosi bowiem obowiązek złożenia kopii deklaracji VAT-7/VAT-7K do urzędu celno-skarbowego.

    Ministerstwo Finansów przystosowało funkcjonalność i zakres nowej aplikacji e-mikrofirma. Zmieniona webowa wersja aplikacji obsłuży schemy historyczne, wygeneruje i wyśle nowy plik JPK_VAT i pozwoli na podgląd wypełnionej struktury. Nowa e-mikrofirma odzyska hasło i będzie miała możliwość anonimizacji danych historycznych. Poprzez dodanie do obecnej desktopowej e-mikrofirmy możliwości eksportu danych, będzie również możliwość przeniesienia dotychczasowych rozliczeń do nowej webowej aplikacji.

    Nowy JPK_VAT będzie można wypełnić i wysłać za pomocą Formularza Uproszczonego dostępnego na stronie podatki.gov.pl, który zastąpi obecne rozwiązanie opierające się na pliko CSV.

    CZYTAJ TAKŻE: Zmiany w zakresie JPK_VAT

     

  • 16:00 -20:00
    2020.10.01
    oplacalnosc-paneli-pv

    Popularność paneli PV rośnie a wraz z nią potrzeba uzyskania wiedzy na temat instalacji fotowoltaicznej i jej opłacalności. Bruk-Bet Solar przygotował zatem forum Czy fotowoltaika jest dla Ciebie?, które przeznaczone jest dla klientów indywidualnych. Zapisać na nie może się jednak każdy.

    Wydarzenie odbywa się bowiem online. Organizator przygotował dwie oddzielne sesje tematyczne: techniczną i wykonawczą.

    Podczas sesji technicznej specjaliści Bruk-Bet Solar przedstawią zagadnienia związane z:

    • konstrukcją paneli PV,
    • ofertą falowników na rynku krajowym;
    • trwałością instalacji.

    Zapisy na sesję tematyczną odbywają się pod linkiem:

    https://bbpv.clickmeeting.com/czy-fotowoltaika-jest-dla-ciebie-pokoj-1/register

    Sesja wykonawczą poprowadzą przedstawiciele firm-partnerów strategicznych Organizatora, czyli Prowable, Alt Energy, Instalacje Marciniak oraz Salvis Expert. Wśród zaplanowanych tematów, które poruszą, są:

    • fotowoltaika jako źródła energii dla gospodarstw domowych i jej opłacalność;
    • proces montażu paneli PV i instalacji fotowoltaicznej;
    • przyłączanie instalacji do sieci energetycznej;
    • systemy wsparcia dla klientów indywidualnych.

    Zapisy na sesję wykonawczą odbywają się pod linkiem:
    https://bbpv.clickmeeting.com/czy-fotowoltaika-jest-dla-ciebie-forum-online-pokoj-2-/register/

    Podczas forum uczestnicy powinni uzyskać odpowiedź na pytania typu:

    • Czy mogą na dachu swojego domu zainstalować instalację z paneli PV?
    • Jak ubiegać się o dofinansowanie z programu Mój Prąd?
    • Jaką gwarancję mogą uzyskać, montując panele fotowoltaiczne?
    • Kto odpowiada za utylizację zużytych paneli?

    Aby ułatwić osobom zainteresowanym forum, odbędzie się ono w godzinach popołudniowo-wieczornych.

     

    CZYTAJ TAKŻE: Jak sfinansować instalację PV?

    Dom inteligentny=dom dopasowany do potrzeb

     

     

23
4567
  • 13:00 -19:00
    2020.10.07-2020.10.08
    Cooling_United

    Cooling United Live to seminarium internetowe organizowane przez firmę Danfoss. Wydarzenie poświęcone jest problematyce wentylacji i pomp ciepła. W programie znajdują się między innymi panele dotyczące nowości produktowych i nowych przepisów prawnych dotyczących segmentu HVAC-R.

    Dla urozmaicenia standardowej formuły konferencji on-line Danfoss wzbogacił swoje wydarzenie w sesję pytań i odpowiedzi. Wystąpienia prelegentów odbywać będą się na żywo. Uczestnicy będą mogli dyskutować on-line w małych grupach. Z przedstawicielami firmy Danfoss będą mogli komunikować się w języku ojczystym.

    Więcej informacji na stronie internetowej organizatora.

8910
111213
  • 13:10 -15:10
    2020.10.13
    instalacje-pv

    Od 19 września 2020 roku instalacje PV o mocy powyżej 6,5 kW muszą spełniać dodatkowe wymagania techniczne. Mogą być wykonywane tylko wtedy, gdy ich projekt został uzgodniony z rzeczoznawcą do spraw przeciwpożarowych. Oznacza to, że projekt ten musi uwzględniać elementy istotne z punktu ochrony przeciwpożarowej.

    Ponadto od 19 września 2020 roku instalacje PV o mocy powyżej 6,5 kW należy zgłaszać do Państwowej Straży Pożarnej.

    Powyższe zmiany wprowadziła  ostatnia nowelizacja Prawa budowlanego. Niestety nie wszystkie zmiany, które wprowadza nowela, doczekały się precyzyjnego sformułowania. Dlatego wielu inwestorów, projektantów i instalatorów ma liczne wątpliwości dotyczące prawidłowego projektowania oraz wykonania instalacji PV.

    Webinarium Fronius ma im pomóc te wątpliwości rozwiać. Szkolenie poprowadzi Damian Kubera, rzeczoznawca do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych. Prowadzący zapozna ich z:

    • zmianami w Prawie budowlanym dotyczącymi instalacji PV;
    • wymaganiami wobec budynków jednorodzinnych i przemysłowych.

     

    Więcej informacji i rejestracja

    CZYTAJ TAKŻE: Jak sfinansować instalację PV?

    Wyzwania i problemy w branży sanitarnej

     

14
  • 10:00 -11:30
    2020.10.14
    fundusze-europejskie dla firm-fe-fundusze-na-rozwoj-firmy-dotacje-na-zalozenie-dzialalnosci-budownictwo -zrownowazone

    Fundusze unijne, które można wykorzystać na finansowanie działalności gospodarczej, będą dziś tematem aż trzech szkoleń on-line: w Chełmie, Zamościu i Lublinie. Pierwsze przeznaczone jest dla osób powracających na rynek pracy oraz zakładających działalność gospodarczą. Drugie – dla przedsiębiorców poszukujących środków na sfinansowanie planowanej inwestycji. Trzecie – dla przedsiębiorców, którzy myślą także o własnym rozwoju i potrzebują pieniędzy na szkolenia.

    (1) Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich (PIFE) UMWL w Chełmie przygotował webinar dla osób, którego uczestnicy, jak pozyskać środki na ten cel w ramach:

    • Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego (RPO WL);
    • Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (POWER);
    • pożyczek na rozpoczęcie działalności.

     

    Udział w szkoleniu jest bezpłatny i odbywa się na stronach organizatora.

    (2) Przedstawiciele PIFE w Zamościu natomiast przygotowali dla przedsiębiorców pakiet informacji finansowania ze środków unijnych w ramach:

    • krajowych programów operacyjnych;
    • Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego.

     

    Udział w tym szkoleniu jest również bezpłatny i odbywa się tutaj.

    (3) Spotkanie w Lublinie dotyczy możliwości pozyskania wsparcia finansowego na szkolenia dla przedsiębiorcy w ramach:

    • Funduszu Pracy;
    • POWER
    •  RPO WL.

     

    Rejestracja odbywa się na stronach organizatora. Udział w szkoleniu jest oczywiście bezpłatny.

    UWAGA! Spotkanie w Lublinie rozpocznie się o godzinie 12.00.


     

    Fundusze unijne to atrakcyjne źródło finansowania działalności gospodarczej. Zainteresowanie nimi rośnie zwłaszcza w obecnych czasach. Niestety nie wszyscy wiedzą, gdzie tak naprawdę szukać informacji na ich temat. Jeszcze mniej osób wie, kto dysponuje środkami wspólnotowymi i jak je pozyskać. Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego prowadzi zatem szeroko zakrojoną akcję szkoleniową na temat Funduszy Europejskich. Szkolenia realizowane są online przez poszczególne PIFE.


    CZYTAJ TAKŻE: Tarcza Lubelska: Samorządowcy wspierają przedsiębiorców.

     

1516
  • Cały dzień
    2020.10.16

    Dla wszystkich przedsiębiorców, którzy do 31 lipca złożyli wniosek o subwencję PFR i otrzymali odpowiedź częściowo odmowną, 16 października upływa termin reklamacji dla odwołań złożonych do 30 września br.

    Reklamacje składać mogą wszyscy przedsiębiorcy, którzy otrzymali subwencję niższą niż wnioskowana, a następnie skutecznie złożyli odwołanie. Muszą to jednak zrobić w wyznaczonym czasie. Zgodnie z harmonogramem programu Tarcza Finansowa termin reklamacji dla odwołań złożonych do 3o września 2020 roku upływa 16 października br.

    31 lipca to data zakończenia programu dla mikro, małych i średnich firm. Oznacza to, że od 1 sierpnia br. PFR nie przyjmuje już nowych wniosków. Do 16 października trwa jednak proces składania reklamacji i odwołań złożonych do daty zakończenia programu.

    Najważniejsze daty Tarczy Finansowej

    31 lipca 2020 roku – termin zakończenia programu dla mikro, małych i średnich firm.

    14 sierpnia 2020 roku –  termin, do którego przedsiębiorcy mogą składać zgłoszenia wyjaśniające (reklamacje) dla wniosków złożonych do 31 lipca 2020 roku.

    30 września 2020 roku – termin, do którego przedsiębiorcy mogą składać odwołania do wniosków złożonych do 31 lipca 2020 roku.

    16 października 2020 roku – termin, do którego przyjmowane są zgłoszenia wyjaśniające (reklamacje) dla odwołań złożonych do 30 września 2020 roku.

    31 grudnia 2020 roku – zakończenie programu dla dużych firm.

    Podsumowanie TF

    Podczas trzech miesięcy (maj-lipiec) działania programu ze wsparcia skorzystało ponad 345 tys. firm. Zatrudniają one ponad 3,1 mln pracowników. Do przedsiębiorstw trafiło łącznie 60,5 mld zł. Działania antykryzysowe spowodowały, że polska gospodarka zanotowała najniższe spowolnienie gospodarcze w całej Unii Europejskiej.

    W ramach Tarczy Finansowej PFR do firmy mikro otrzymały wsparcie w wysokości blisko 19 mld zł. Małe i średnie zaś prawie 42 mld zł. Średnia kwota subwencji, którą otrzymały przedsiębiorstwa mikro, wyniosła 69 tys. zł. Dla firm zaliczających się do sektora MŚP zaś 576 tys. zł.


    Na temat zasad funkcjonowania Tarczy Finansowej oraz składania wyjaśnień i odwołań czytaj w artykule Tarcza: subwencje dla mikro i małych firm. Wszystkie informacje na temat programu na stronie www.pfr.pl

17
181920
  • Cały dzień
    2020.10.20

     

    Odroczenie terminu wpłaty zaliczek pobranych od podatników z tytułu wynagrodzeń dotyczy płatników, którzy:

    1. ponieśli negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu pandemii. Do konsekwencji tych należy na przykład zakaz prawny prowadzenia działalności lub jej faktyczne ograniczenie, zmniejszenie się płynności finansowej, spadek przychodów czy też zmniejszenie liczby pracowników w związku z wymienionymi okolicznościami;
    2. są płatnikami zaliczek na podatek dochodowy ze stosunku pracy i stosunków pokrewnych (art. 12 PIT), działalności wykonywanej osobiście, umów zlecenia i o dzieło (art. 13 pkt 8 PIT), z tytułu praw autorskich i pokrewnych, a także zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego.
21222324
25262728293031
  • Cały dzień
    2020.10.31
    BDO-sprawozdanie

    Tarcza Antykryzysowa to nie tylko przepisy dotyczące wsparcia finansowego firm. Pakiet pomocowy zawiera zmiany w licznych ustawach regulujących działalność przedsiębiorstw. Wśród nowych rozwiązań znalazł się także nowy terminarz dla BDO.

    Już pierwsza wersja Tarczy Antykryzysowej przyniosła przedłużenie okresu przejściowego, w którym przedsiębiorstwa mogą jeszcze prowadzić papierową ewidencję odpadów. Nowelizacja ustawy o odpadach pozwalała na to tylko do końca czerwca 2020 roku. Tarcza 1.0 wydłużyła okres przejściowy do końca roku, czyli 31 grudnia. Z zastrzeżeniem, że jeżeli ewidencja odpadów będzie w tym czasie prowadzona na papierze, w formie papierowej przedsiębiorca musi wystawiać też KPO (kartę przekazania odpadów). W dodatku w takiej ilości egzemplarzy, aby każdy, kto przyjmuje od nich odpady lub je transportuje, posiadał przy sobie jego kopię.

    Papierowa ewidencja odpadów do systemu elektronicznego, czyli BDO, musi być wprowadzona do 31 stycznia przyszłego roku.

    Tarcza 2.0 to kolejne zmiany w przepisach z zakresu gospodarki odpadami. Nowela przesuwa terminy dotyczące sprawozdawczości za rok 2019. Zgodnie z nią:

    • przedsiębiorcy wytwarzający, zbierający i przetwarzający odpady sprawozdanie roczne za 2019 rok muszą złożyć do 31 października 2020 roku. Wyjątkiem są firmy, które prowadzą demontaż pojazdów oraz strzępiarkę – dla nich datą graniczną jest 11 września 2020 roku;
    • przedsiębiorstwa wprowadzające na rynek produkty w opakowaniach, sprzęt elektroniczny bądź elektryczny, baterie, akumulatory itp. sprawozdanie muszą złożyć do 11 września 2020 roku;
    • przedsiębiorstwa i jednostki samorządu terytorialnego sprawozdanie o odpadach odebranych w 2019 roku składają do 31 sierpnia 2020 roku.

Promocja

Nowość

Artykuły

< 2020 >
Październik
NdPnWtŚrCzwPtSo
    1
  • Cały dzień
    2020.10.01
    JPK_VAT-z-deklaracja

    Od 1 października 2020 r. wszyscy podatnicy złożą nowy JPK_VAT. Nie będzie zakładanej wcześniej możliwości dobrowolnego stosowania nowych przepisów. Nowy plik JPK_VAT obejmie część deklaracyjną i ewidencyjną.

    Zmieniony plik będą składać wszyscy podatnicy zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni. Termin wejścia w życie nowego JPK_VAT na październik przesunęła tarcza 4.0. 

    Nowe zasady

    Nowy plik JPK_VAT zbudowany jest z części ewidencyjnej i deklaracyjnej. Jego stosowanie dotyczy rozliczeń VAT dokonywanych obecnie w deklaracji VAT-7 i VAT-7K.

    Podatnik, który zadeklarował miesięczną formę rozliczenia podatku VAT, od 1 października br. musi ewidencje VAT w formie nowego pliku przesłać za każdy miesiąc za pomocą kodu systemowego JPK_V7M.

    Podatnik rozliczający się kwartalnie używa kodu systemowy JPK_V7K. Za pierwsze dwa miesiące kwartału wysyła nowy JPK_VAT po każdym miesiącu, wypełniając tylko część ewidencyjną. Po trzecim miesiącu kwartału wysyła część ewidencyjną tylko za trzeci miesiąc kwartału, łącznie z wypełnioną częścią deklaracyjną sumującą wszystkie trzy miesiące.

    Nowy JPK_VAT podatnicy podpisują i wysyłają na zasadach stosowanych obecnie przy plikach JPK_VAT, czyli poprzez:

    • podpis kwalifikowany,
    • profil zaufany i dane autoryzujące.

     

    Korygowanie nowego JPK_VAT

    Korygowanie nowego JPK_VAT będzie możliwe tylko według nowej struktury JPK_VAT. Korekty deklaracji dotyczące okresów sprzed wejścia w życie nowej struktury należy dokonywać na starych zasadach.

    Korygowanie nowego pliku JPK _VAT tylko w części ewidencyjnej nie będzie wywoływało skutków przesunięcia terminu zwrotu podatku VAT.

    Inne uproszczenia

    Od 1 października podatnik nie ma obowiązku składania załącznika VAT-ZD. Obecnie wymaga się go do deklaracji VAT-7/VAT-7K przy korzystaniu z ulgi na złe długi (art. 89a ustawy o VAT).

    Uproszczeniu ulegają rozliczenia z tytułu importu towarów (art. 33a ustawy o VAT). Nowel znosi bowiem obowiązek złożenia kopii deklaracji VAT-7/VAT-7K do urzędu celno-skarbowego.

    Ministerstwo Finansów przystosowało funkcjonalność i zakres nowej aplikacji e-mikrofirma. Zmieniona webowa wersja aplikacji obsłuży schemy historyczne, wygeneruje i wyśle nowy plik JPK_VAT i pozwoli na podgląd wypełnionej struktury. Nowa e-mikrofirma odzyska hasło i będzie miała możliwość anonimizacji danych historycznych. Poprzez dodanie do obecnej desktopowej e-mikrofirmy możliwości eksportu danych, będzie również możliwość przeniesienia dotychczasowych rozliczeń do nowej webowej aplikacji.

    Nowy JPK_VAT będzie można wypełnić i wysłać za pomocą Formularza Uproszczonego dostępnego na stronie podatki.gov.pl, który zastąpi obecne rozwiązanie opierające się na pliko CSV.

    CZYTAJ TAKŻE: Zmiany w zakresie JPK_VAT

     

  • 16:00 -20:00
    2020.10.01
    oplacalnosc-paneli-pv

    Popularność paneli PV rośnie a wraz z nią potrzeba uzyskania wiedzy na temat instalacji fotowoltaicznej i jej opłacalności. Bruk-Bet Solar przygotował zatem forum Czy fotowoltaika jest dla Ciebie?, które przeznaczone jest dla klientów indywidualnych. Zapisać na nie może się jednak każdy.

    Wydarzenie odbywa się bowiem online. Organizator przygotował dwie oddzielne sesje tematyczne: techniczną i wykonawczą.

    Podczas sesji technicznej specjaliści Bruk-Bet Solar przedstawią zagadnienia związane z:

    • konstrukcją paneli PV,
    • ofertą falowników na rynku krajowym;
    • trwałością instalacji.

    Zapisy na sesję tematyczną odbywają się pod linkiem:

    https://bbpv.clickmeeting.com/czy-fotowoltaika-jest-dla-ciebie-pokoj-1/register

    Sesja wykonawczą poprowadzą przedstawiciele firm-partnerów strategicznych Organizatora, czyli Prowable, Alt Energy, Instalacje Marciniak oraz Salvis Expert. Wśród zaplanowanych tematów, które poruszą, są:

    • fotowoltaika jako źródła energii dla gospodarstw domowych i jej opłacalność;
    • proces montażu paneli PV i instalacji fotowoltaicznej;
    • przyłączanie instalacji do sieci energetycznej;
    • systemy wsparcia dla klientów indywidualnych.

    Zapisy na sesję wykonawczą odbywają się pod linkiem:
    https://bbpv.clickmeeting.com/czy-fotowoltaika-jest-dla-ciebie-forum-online-pokoj-2-/register/

    Podczas forum uczestnicy powinni uzyskać odpowiedź na pytania typu:

    • Czy mogą na dachu swojego domu zainstalować instalację z paneli PV?
    • Jak ubiegać się o dofinansowanie z programu Mój Prąd?
    • Jaką gwarancję mogą uzyskać, montując panele fotowoltaiczne?
    • Kto odpowiada za utylizację zużytych paneli?

    Aby ułatwić osobom zainteresowanym forum, odbędzie się ono w godzinach popołudniowo-wieczornych.

     

    CZYTAJ TAKŻE: Jak sfinansować instalację PV?

    Dom inteligentny=dom dopasowany do potrzeb

     

     

23
4567
  • 13:00 -19:00
    2020.10.07-2020.10.08
    Cooling_United

    Cooling United Live to seminarium internetowe organizowane przez firmę Danfoss. Wydarzenie poświęcone jest problematyce wentylacji i pomp ciepła. W programie znajdują się między innymi panele dotyczące nowości produktowych i nowych przepisów prawnych dotyczących segmentu HVAC-R.

    Dla urozmaicenia standardowej formuły konferencji on-line Danfoss wzbogacił swoje wydarzenie w sesję pytań i odpowiedzi. Wystąpienia prelegentów odbywać będą się na żywo. Uczestnicy będą mogli dyskutować on-line w małych grupach. Z przedstawicielami firmy Danfoss będą mogli komunikować się w języku ojczystym.

    Więcej informacji na stronie internetowej organizatora.

8910
111213
  • 13:10 -15:10
    2020.10.13
    instalacje-pv

    Od 19 września 2020 roku instalacje PV o mocy powyżej 6,5 kW muszą spełniać dodatkowe wymagania techniczne. Mogą być wykonywane tylko wtedy, gdy ich projekt został uzgodniony z rzeczoznawcą do spraw przeciwpożarowych. Oznacza to, że projekt ten musi uwzględniać elementy istotne z punktu ochrony przeciwpożarowej.

    Ponadto od 19 września 2020 roku instalacje PV o mocy powyżej 6,5 kW należy zgłaszać do Państwowej Straży Pożarnej.

    Powyższe zmiany wprowadziła  ostatnia nowelizacja Prawa budowlanego. Niestety nie wszystkie zmiany, które wprowadza nowela, doczekały się precyzyjnego sformułowania. Dlatego wielu inwestorów, projektantów i instalatorów ma liczne wątpliwości dotyczące prawidłowego projektowania oraz wykonania instalacji PV.

    Webinarium Fronius ma im pomóc te wątpliwości rozwiać. Szkolenie poprowadzi Damian Kubera, rzeczoznawca do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych. Prowadzący zapozna ich z:

    • zmianami w Prawie budowlanym dotyczącymi instalacji PV;
    • wymaganiami wobec budynków jednorodzinnych i przemysłowych.

     

    Więcej informacji i rejestracja

    CZYTAJ TAKŻE: Jak sfinansować instalację PV?

    Wyzwania i problemy w branży sanitarnej

     

14
  • 10:00 -11:30
    2020.10.14
    fundusze-europejskie dla firm-fe-fundusze-na-rozwoj-firmy-dotacje-na-zalozenie-dzialalnosci-budownictwo -zrownowazone

    Fundusze unijne, które można wykorzystać na finansowanie działalności gospodarczej, będą dziś tematem aż trzech szkoleń on-line: w Chełmie, Zamościu i Lublinie. Pierwsze przeznaczone jest dla osób powracających na rynek pracy oraz zakładających działalność gospodarczą. Drugie – dla przedsiębiorców poszukujących środków na sfinansowanie planowanej inwestycji. Trzecie – dla przedsiębiorców, którzy myślą także o własnym rozwoju i potrzebują pieniędzy na szkolenia.

    (1) Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich (PIFE) UMWL w Chełmie przygotował webinar dla osób, którego uczestnicy, jak pozyskać środki na ten cel w ramach:

    • Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego (RPO WL);
    • Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (POWER);
    • pożyczek na rozpoczęcie działalności.

     

    Udział w szkoleniu jest bezpłatny i odbywa się na stronach organizatora.

    (2) Przedstawiciele PIFE w Zamościu natomiast przygotowali dla przedsiębiorców pakiet informacji finansowania ze środków unijnych w ramach:

    • krajowych programów operacyjnych;
    • Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego.

     

    Udział w tym szkoleniu jest również bezpłatny i odbywa się tutaj.

    (3) Spotkanie w Lublinie dotyczy możliwości pozyskania wsparcia finansowego na szkolenia dla przedsiębiorcy w ramach:

    • Funduszu Pracy;
    • POWER
    •  RPO WL.

     

    Rejestracja odbywa się na stronach organizatora. Udział w szkoleniu jest oczywiście bezpłatny.

    UWAGA! Spotkanie w Lublinie rozpocznie się o godzinie 12.00.


     

    Fundusze unijne to atrakcyjne źródło finansowania działalności gospodarczej. Zainteresowanie nimi rośnie zwłaszcza w obecnych czasach. Niestety nie wszyscy wiedzą, gdzie tak naprawdę szukać informacji na ich temat. Jeszcze mniej osób wie, kto dysponuje środkami wspólnotowymi i jak je pozyskać. Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego prowadzi zatem szeroko zakrojoną akcję szkoleniową na temat Funduszy Europejskich. Szkolenia realizowane są online przez poszczególne PIFE.


    CZYTAJ TAKŻE: Tarcza Lubelska: Samorządowcy wspierają przedsiębiorców.

     

1516
  • Cały dzień
    2020.10.16

    Dla wszystkich przedsiębiorców, którzy do 31 lipca złożyli wniosek o subwencję PFR i otrzymali odpowiedź częściowo odmowną, 16 października upływa termin reklamacji dla odwołań złożonych do 30 września br.

    Reklamacje składać mogą wszyscy przedsiębiorcy, którzy otrzymali subwencję niższą niż wnioskowana, a następnie skutecznie złożyli odwołanie. Muszą to jednak zrobić w wyznaczonym czasie. Zgodnie z harmonogramem programu Tarcza Finansowa termin reklamacji dla odwołań złożonych do 3o września 2020 roku upływa 16 października br.

    31 lipca to data zakończenia programu dla mikro, małych i średnich firm. Oznacza to, że od 1 sierpnia br. PFR nie przyjmuje już nowych wniosków. Do 16 października trwa jednak proces składania reklamacji i odwołań złożonych do daty zakończenia programu.

    Najważniejsze daty Tarczy Finansowej

    31 lipca 2020 roku – termin zakończenia programu dla mikro, małych i średnich firm.

    14 sierpnia 2020 roku –  termin, do którego przedsiębiorcy mogą składać zgłoszenia wyjaśniające (reklamacje) dla wniosków złożonych do 31 lipca 2020 roku.

    30 września 2020 roku – termin, do którego przedsiębiorcy mogą składać odwołania do wniosków złożonych do 31 lipca 2020 roku.

    16 października 2020 roku – termin, do którego przyjmowane są zgłoszenia wyjaśniające (reklamacje) dla odwołań złożonych do 30 września 2020 roku.

    31 grudnia 2020 roku – zakończenie programu dla dużych firm.

    Podsumowanie TF

    Podczas trzech miesięcy (maj-lipiec) działania programu ze wsparcia skorzystało ponad 345 tys. firm. Zatrudniają one ponad 3,1 mln pracowników. Do przedsiębiorstw trafiło łącznie 60,5 mld zł. Działania antykryzysowe spowodowały, że polska gospodarka zanotowała najniższe spowolnienie gospodarcze w całej Unii Europejskiej.

    W ramach Tarczy Finansowej PFR do firmy mikro otrzymały wsparcie w wysokości blisko 19 mld zł. Małe i średnie zaś prawie 42 mld zł. Średnia kwota subwencji, którą otrzymały przedsiębiorstwa mikro, wyniosła 69 tys. zł. Dla firm zaliczających się do sektora MŚP zaś 576 tys. zł.


    Na temat zasad funkcjonowania Tarczy Finansowej oraz składania wyjaśnień i odwołań czytaj w artykule Tarcza: subwencje dla mikro i małych firm. Wszystkie informacje na temat programu na stronie www.pfr.pl

17
181920
  • Cały dzień
    2020.10.20

     

    Odroczenie terminu wpłaty zaliczek pobranych od podatników z tytułu wynagrodzeń dotyczy płatników, którzy:

    1. ponieśli negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu pandemii. Do konsekwencji tych należy na przykład zakaz prawny prowadzenia działalności lub jej faktyczne ograniczenie, zmniejszenie się płynności finansowej, spadek przychodów czy też zmniejszenie liczby pracowników w związku z wymienionymi okolicznościami;
    2. są płatnikami zaliczek na podatek dochodowy ze stosunku pracy i stosunków pokrewnych (art. 12 PIT), działalności wykonywanej osobiście, umów zlecenia i o dzieło (art. 13 pkt 8 PIT), z tytułu praw autorskich i pokrewnych, a także zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego.
21222324
25262728293031
  • Cały dzień
    2020.10.31
    BDO-sprawozdanie

    Tarcza Antykryzysowa to nie tylko przepisy dotyczące wsparcia finansowego firm. Pakiet pomocowy zawiera zmiany w licznych ustawach regulujących działalność przedsiębiorstw. Wśród nowych rozwiązań znalazł się także nowy terminarz dla BDO.

    Już pierwsza wersja Tarczy Antykryzysowej przyniosła przedłużenie okresu przejściowego, w którym przedsiębiorstwa mogą jeszcze prowadzić papierową ewidencję odpadów. Nowelizacja ustawy o odpadach pozwalała na to tylko do końca czerwca 2020 roku. Tarcza 1.0 wydłużyła okres przejściowy do końca roku, czyli 31 grudnia. Z zastrzeżeniem, że jeżeli ewidencja odpadów będzie w tym czasie prowadzona na papierze, w formie papierowej przedsiębiorca musi wystawiać też KPO (kartę przekazania odpadów). W dodatku w takiej ilości egzemplarzy, aby każdy, kto przyjmuje od nich odpady lub je transportuje, posiadał przy sobie jego kopię.

    Papierowa ewidencja odpadów do systemu elektronicznego, czyli BDO, musi być wprowadzona do 31 stycznia przyszłego roku.

    Tarcza 2.0 to kolejne zmiany w przepisach z zakresu gospodarki odpadami. Nowela przesuwa terminy dotyczące sprawozdawczości za rok 2019. Zgodnie z nią:

    • przedsiębiorcy wytwarzający, zbierający i przetwarzający odpady sprawozdanie roczne za 2019 rok muszą złożyć do 31 października 2020 roku. Wyjątkiem są firmy, które prowadzą demontaż pojazdów oraz strzępiarkę – dla nich datą graniczną jest 11 września 2020 roku;
    • przedsiębiorstwa wprowadzające na rynek produkty w opakowaniach, sprzęt elektroniczny bądź elektryczny, baterie, akumulatory itp. sprawozdanie muszą złożyć do 11 września 2020 roku;
    • przedsiębiorstwa i jednostki samorządu terytorialnego sprawozdanie o odpadach odebranych w 2019 roku składają do 31 sierpnia 2020 roku.

Promocja

Nowość